ÖSYM TARAFINDAN EKPSS-2025 MERKEZİ YERLEŞTİRME SONUÇLARINA GÖRE BAŞKANLIĞIMIZ TEŞKİLATINA YERLEŞTİRİLEN ADAYLARA İLİŞKİN DUYURU
GENEL AÇIKLAMA :
1. Her adayın aşağıda belirtilen belgeleri en geç 26/02/2025 tarihi mesai bitimine kadar Türkiye Yazma Eserler Kurumu Başkanlığı Süleymaniye Mahallesi Kanuni Medresesi Sokak No:1 Fatih- İstanbul adresine getirerek şahsen veya kanuni yakınları aracılığıyla müracaat etmeleri gerekmektedir. Posta yoluyla yapılan başvurularda aşağıda belirtilen belgelerin ve dilekçenin son başvuru tarihinin (26/02/2025) mesai saati bitimine kadar Başkanlık genel evrak kayıt sistemine kaydının yapılmış olması gerekir. Postadaki gecikmeler dikkate alınmaz. Son başvuru tarihinden sonra Başkanlık genel evrak birimine ulaşan başvurular işleme konmaz.
2. Belgelerin son altı ay içerisinde alınmış olması gerekmektedir. (Adli Sicil Belgesinin 12/02/2025 tarihi veya sonrasına ait olması, en az % 40 oranında çalışabilir engelli olunduğunu gösteren sağlık kurulu raporunun süreli olması halinde, süresinin dolmamış olması )
3. 2025 EKPSS Tercih Kılavuzunun (2.3) “Başvuru Özel Şartları” bölümünde yer alan hususlara sahip olup, herhangi bir kamu kuruluşunda 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi kadrolu çalışan personelin görev yaptıkları kurumu ve kadro unvanını/sınıfını belirtir bir dilekçe ile (EKPSS-2025 Sonuç Belgesi (İnternet Çıktısı), EKPSS – 2025 - ÖSYM Yerleştirme Sonuç Belgesi (İnternet Çıktısı), Diploma veya geçici mezuniyet belgesi ile “Özürlülük Ölçütü, Sınıflandırması ve Özürlülere Verilecek Sağlık Kurulu Raporları Hakkında Yönetmelik” hükümlerine göre alınmış veya bu Yönetmelikçe geçerliliği kabul edilen en az % 40 oranında çalışabilir engelli olunduğunu gösteren sağlık kurulu raporunun onaylı birer fotokopisini de ekleyerek) başvurmaları yeterli olacaktır. (Form dilekçe: 657 sayılı Kanuna tabi olarak çalışanlar.)
4. Gerek görülmesi halinde anılan Yönetmeliğin 10 uncu maddesi hükmüne göre yerleştirilen adaylardan, atama işlemleri öncesinde çalıştırılamayacağı işlerin niteliği belirtilmeyenler ile sağlık kurulu raporlarında hasıl olan diğer tereddütleri gidermek amacıyla tekrar sağlık kurulu raporu talep edilebilecektir.
5. Yerleştirildikleri halde atama için öngörülen niteliklerden herhangi birisine sahip olmayan veya gerekli belgeleri 26/02/2025 tarihi mesai saati bitimine kadar belirtilen adrese teslim etmeyen, posta ile yaptıkları başvuruları 26/02/2025 tarihi mesai saati bitimine kadar Başkanlığımız genel evrak kayıt sistemine kaydı yapılmayan adayların atamaları yapılmayacaktır.
6. Herhangi bir kamu kuruluşunda 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi olarak memur statüsünde çalışırken görev yaptıkları kurumdan çekilmiş sayılma ya da istifa suretiyle ayrılanların anılan Kanunun 97 nci maddesinde belirtilen süreler geçmeden, ayrıca, aynı Kanunun 125(e) maddesine göre Devlet memurluğundan çıkarma cezası alanların, Devlet memurluğuna atanmaları mümkün bulunmamaktadır.
7. Gerçeğe aykırı belge verdiği veya beyanda bulunduğu tespit edilenlerin atamaları yapılmayacak, atamaları yapılmış ise iptal edilecek olup, ayrıca bu kişiler hakkında Türk Ceza Kanununun ilgili hükümlerinin uygulanmasına yönelik Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulacaktır.
8. Bu ilan tebliğ niteliğinde olup adayların adreslerine ayrıca tebligat yapılmayacaktır.
İSTENİLEN BELGELER
1. Form Dilekçe (İndirmek için tıklayınız).
2. Form Dilekçe (657 sayılı Kanuna tabi olarak çalışanlar) (İndirmek için tıklayınız)
3. EKPSS - Sonuç Belgesi (İnternet Çıktısı),
4. EKPSS – 2025, ÖSYM Yerleştirme Sonuç Belgesi (İnternet Çıktısı),
5. “Özürlülük Ölçütü, Sınıflandırması ve Özürlülere Verilecek Sağlık Kurulu Raporları Hakkında Yönetmelik” hükümlerine göre alınmış veya bu Yönetmelikçe geçerliliği kabul edilen en az yüzde kırk veya üzerinde çalışabilir engelli olunduğunu gösteren sağlık kurulu raporu (aslı veya noter tasdikli örneği)
6. Diploma veya geçici mezuniyet belgesinin aslı veya noter tasdikli örneği, (*)
7. Yerleşim Yeri Belgesi (Aslı), (E-Devlet üzerinden alınacak internet çıktısı da olabilir),
8. Nüfus Cüzdanının noter tasdikli örneği, (*)
9. 12/02/2025 tarihi veya sonrası itibariyle alınan Adli Sicil Belgesi (Aslı) (Belgede adli sicil kaydı ile adli sicil arşiv kaydına ilişkin bilgilerin yer alması gerekiyor.), (E-Devlet üzerinden alınacak internet çıktısı da olabilir),
10. Erkek adaylar için ilgili askerlik şubesinden alınacak Askerlik Durum Belgesinin noter tasdikli sureti, (*) (E-Devlet üzerinden alınacak internet çıktısı da olabilir),
11. 3 adet vesikalık fotoğraf
12. Mal Bildirimi (İndirmek için tıklayınız), (İki sayfa olan Mal Bildirimi arkalı önlü olarak tek yaprakta doldurulacaktır.)
(*) Yukarıda (6), (8) ve (10) numaralı sıralarda yer alan belgelerin fotokopileri, belgenin aslı ibraz edilmek kaydıyla, yerleştirilenlerin halen bulunduğu yerdeki Başkanlığımız birimleri yetkilisince (“Türkiye Yazma Eserler Kurumu Başkanlığına Verilmek Üzere” ibaresinin de yazılarak) veya Personel Dairesi Başkanlığınca başvuru esnasında onaylanabilecektir. Ancak, Başkanlığımız birimlerince yapılacak onay işleminde, onaylayan görevlinin adı-soyadı ve unvanı, onay tarihi, aslının aynıdır ibaresi ile okunaklı birim mührünün bulunması gerekmektedir.